sestdiena, 2011. gada 16. aprīlis

Mani atradumi kaloriju kompromisā

Šeit Es rakstīšu par maniem atradumiem ēdienu gatavošanā. Kādus kompromisus izvēlos, lai pagatavotu garšīgu ēdienu, bet ar mazāku kaloriju skaitu. Nu jau kādu laiku esmu šo kompromisu meklējumos. No dažiem ēdieniem esmu atteikusies vispār (baltmaize, bulciņas un kūkas, krējums, majonēze, kečups, čipsi, desas, treknas mērces un treknas gaļas),  citus lietoju, bet ļoti mazos daudzumos garšas uzlabošanai (sviests, eļļa, cīsiņi saldumi). Bet ir ēdieni, kurus gatavojot pielietoju ierasto kalorijām bagāto produktu vietā citus, kas garšas ziņā ir līdzīgi, bet ķermeņa aprisēm ir labvēlīgāki. Tālāk sekos daži piemēri no tiem.

1. Rozīnes un žāvētas plūmes cukura vietā - pie putrām, ķīseļa, biezpiena, jogurta u.t.t. Tās satur fruktozi, kas labāk un ātrāk uzsūcas organismā.


Mana recepte: auzu pārslas ar rozīnēm brokastīs:   pilngraudu auzu pārslas, mazliet rozīnes aplej ar verdošu ūdeni tā, lai nosedz un vēl drusku. Pagaida, kamēr pārslas uzbriest un tad Labu apetīti.

2. Piena mērce krējuma mērces vietā - kā zināms, pienam ir mazāk kaloriju nekā krējumam. Tajā var pagatavot gan zivi gan vistu gan cūkgaļu un dārzeņus (piemēram, puķkāpostus, burkānus un zaļos zirnīšus, sīpolus).
Receptes: piena mērceivistai ar dārzeņiem piena mērcē.

foto no www.irlaiks.lv
3. Jogurts bez piedevām, ja garšo krējums - pie salātiem, biezpiena, pelmeņiem, kartupeļiem u.t.t., izņemot karstās mērces. Man patīk jogurts Valio Gefilus . Tam ir 2,5% tauku saturs un pēc konsistences un garšas ir līdzīgs krējumam. Vēl viens pluss - tas satur probiotiskās baktērijas LGG. Esmu likusi arī Bio Lacto jogurtu, bet tam man nepatīk konsistence, kas salātos ātri paliek ūdeņaina. Vēl diezgan labs ir arī Alpenrose jogurts bez piedevām.

Foto no www.receptes.lv
Recepte salātiem ar jogurta mērci: jebkuru svaigu salātu lapas; gurķis; redīss; sīpolloki. Sagriež to visu bļodā, uzber sāli, pārlej ar bezpiedevu jogurtu (manā gadījumā Valio Gefilus), apmaisa un salāti gatavi pasniegšanai.

4. Diētiskas salātu mērces -  garšīgas un veselīgas. Ar dažādām variācijām var panākt salātu pikantumu vai saldumu. Piemēram, saldās mērces - citrusu augļu vai ogu sulas + medus vai fruktoze; jogurts ar ogu vai augļu piedevām. Pikantās mērces - eļļa (salātiem domāta) + sāls + pipari + zaļumi; bez piedevu jogurts ar zaļumiem, sāli, ķiplokiem, pipariem, sīpoliem, sinepēm (dažādās variācijās); sojas mērce - (man patīk Kikkoman).

Recepte salātiem ar dārzeņiem, Indijas riekstiem un Sojas mērci: noskatījos japāņu restorānā Gan bei. Man ļoti iegaršojās. Vajag jebkuru salātu lapas (vairāk daudzuma ziņā kraukšķīgie salāti), dažādu krāsu paprika, rīvēts burkāns, gurķis, kolrābis, apgrauzdēti indijas rieksti un mazliet pāri pārlieta sojas mērce.


Turpinājums vēl sekos . . .

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru